Aktuality

Začínající podnikatelé vyzkouší crowdfunding na rozjezd svého podnikání

28. únor 2020
Tisková zpráva Cestovní ruch Podpora podnikání

Účastníci projektu Artistic, kteří na odborných workshopech Jihočeské hospodářské komory (Jhk) získali cenné zkušenosti pro start vlastního podnikání, se pokusí se svými nápady uspět na crowdfundingovém portále. Zde odstartují kampaň s cílem získat finance na zavádění nových výrobků a služeb. Do crowdfundingu se může zapojit i široká veřejnost, která zaslaným příspěvkem získá některý z nových výrobků či služeb.

„Projekt Jihočeské hospodářský komory mi určitě pomohl k sestavení a následné realizaci vlastního podnikatelského záměru, získala jsem také znalosti z oblasti ochrany duševního vlastnictví, marketingu či financí,“ zmínila Barbora Klecandová, účastnice projektu a zároveň začínající podnikatelka. Díky neobvyklému nápadu vyrábět přírodní mast a kosmetiku ze smůly ji totiž mezinárodní komise vybrala pro další podporu pomocí skupinového financování, tzv. crowdfundingu. V rámci něj nyní Jihočeská hospodářská komora se začínajícími podnikateli spouští dvě crowdfundingové kampaně na portálu hithit.com, jejichž cílem bude především získání financí na uvedení nových výrobků a služeb na trh.

Do crowdfundingové kampaně se zapojí i Monika Vrhelová, které projekt pomohl především s objasněním cílů v podnikání: „Účast v projektu Artistic nám pomohla ujasnit si, s čím bychom chtěli podnikat a díky tomu vlastně vznikl i náš nápad na pěstování květin. Byli jsme pořád na místě a nevěděli jsme, kterým směrem se vydat. Jhk se nám opravdu pečlivě věnovala a dala nám možnost konzultovat nápad s týmem odborníků, kteří nás podporovali a pomohli nám najít cestu.“ Monika Vrhelová se svým manželem plánuje na zrekonstruovaném statku pěstovat luční květiny, ale třeba i pronajímat záhonky lidem, kteří žijí ve městech a nemají prostor, kde by pěstovali vlastní ovoce a zeleninu.

„Pokud bude crowdfundingová kampaň úspěšná, pomůže podnikatelům získat potřebný finanční obnos na rozšíření produktových řad. Může ale zároveň sloužit také jako forma propagace nebo způsob, jak získat nové obchodní kontakty,“ uvádí výhody manažerka projektu Artistic Michaela Rychnavská a dodává: „Oba záměry začínajících podnikatelů jsme prezentovali na networkingovém setkání v Jihočeském muzeu, kde jsme dalším účastníkům představili nejen odborníky z oboru, ale také ukázali, jak můžou záměry podpořit a připojit se do hromadného financování.“

Na crowdfundingovém portále si přispěvatelé mohou za odeslaný příspěvek vybrat nabízenou odměnu. Ta má často podobu výrobků či služeb, na které začínající podnikatelé finanční obnos vybírají. Zájemci mohou přispět jakoukoliv částkou nebo si vybrat z již nabízených variant odměn za stanovené příspěvky.

Projekt Artistic je podporován programem Interreg CENTRAL EUROPE, financovaným z Evropského fondu pro regionální rozvoj.


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

29. říjen 2020
Podpora podnikání

Vláda schválila rozšíření programu COVID nájemné i pro další obory

Pokračování programu COVID nájemné se rozšířilo o další odvětví. Žádat o dotaci na komerční nájem budou moci i prodejci nábytku, koberců, sázkové kanceláře nebo někteří prodejci v tržnicích. Návrh na ...

Přečíst celý článek
27. říjen 2020
Podpora podnikání

U prodloužení programu Antivirus B vláda nezohlednila problémy s jeho aplikací v praxi

Hospodářská komora oceňuje, že se vláda rozhodla do konce letošního roku prodloužit program Antivirus B, prostřednictvím kterého je zaměstnavatelům poskytován příspěvek ve výši 60 % z vyplacené náhrad...

Přečíst celý článek
27. říjen 2020
Podpora podnikání

Pokud stát chce povinné testování zaměstnanců, měl by se na něm finančně podílet, připomíná Hospodářská komora

Kdyby měly firmy zákonnou povinnost testovat své zaměstnance na koronavirus, přinese to vysoké náklady pro současnou krizí zasažené podnikatele. Stát by tak měl spolu s případným povinným testování př...

Přečíst celý článek